Arnhem Onderneemt

Zoals de meeste van jullie al weten: Wij gebruiken de kracht van beeld om te communiceren.

Naast de opdrachten die we voor onze klanten doen, vinden we het leuk om zelf projecten te bedenken en uit te voeren. Zoals jullie misschien de laatste paar weken al hebben gezien, zijn we begonnen aan ons nieuwste project ‘Arnhem Onderneemt’. Klinkt catchy toch? Je vraagt je dan ook vast af wat dit nou inhoudt.

Nou, Michelle en ik zijn een paar maanden geleden op het idee gekomen om Arnhemse ondernemingen in beeld te brengen. We vonden zelf dat de ondernemingen in Arnhem vaak oppervlakkig aandacht kregen op de verschillende platformen die er waren. Toen zijn wij gaan brainstormen en zo kwamen we uit op het maken van korte videoportretten van deze ondernemers en hun verhalen.

Ons eerste idee voor Arnhem Onderneemt was ontstaan: Korte video’s over Arnhemse ondernemers en hun ondernemingen, die perfect zijn voor gebruik  op Social Media. Het was een simpel idee: Binnen de video’s vertellen de ondernemers over de belangrijkste punten van hun onderneming. Hun verhaal wordt ondersteunt door toffe covershots die de sfeer (omgeving, producten klanten etc.) weergeeft . De video’s worden gepubliceerd op de eigen (social) kanalen van Arnhem onderneemt, maar ook die van alle deelnemers. Simpel en leuk… toch?

 

The idea starts to take form

Maar hoe meer we over ons idee praatten, hoe meer ideeën we kregen en hoe meer vorm het begon te krijgen. We kwamen erachter dat we met Arnhem Onderneemt ondernemers willen binden én verbinden. Binden met (nieuwe) klanten en verbinden met elkaar. Wij willen deze schakel zijn.

Momenteel leven we in een tijdperk waar we van transparantie houden: We willen dat ondernemingen hun waarden delen en we willen letterlijk achter de schermen mee kunnen kijken. We willen meer dan alleen video’s zien over ondernemingen: we willen dat ze ons betrekken in hun dagelijkse bezigheden. En laat Instagram daar nou perfect voor zijn.

Instagram is een krachtig social media platform dat draait op de kracht van visual storytelling. Met Instagram kun je makkelijk aan de wereld laten zien wat jou uniek maakt en welke diensten en vaardigheden jou onderscheiden van de rest. Het is natuurlijk altijd makkelijk om te vertellen hoe goed je bent, maar met Instagram kunnen mensen dit vooral ook laten zien. 

Dus ons eerste idee om video portretten te maken groeide uit naar foto’s en stories posten van achter de schermen, gebeurtenissen, nieuwe samenwerkingen of events. Door consistent gebruik te maken van hashtags (met aanvulling van relevante hashtags) willen we ervoor zorgen dat we ons bereik  vergroten.

Onze unieke Hashtags

Op Instagram wordt gebruik gemaakt van hashtags. Dit is een belangrijk onderdeel  van Instagram posts. Goed gebruik van hashtags kan leiden tot meer bereik en meer gebruik.

Wij gaan dan ook gebruik maken van de diverse hashtags op Instagram en daarnaast de volgende zelf verzonnen hashtags gebruiken: #arnhemonderneemt, #arnhemondersteunt, #arnhemontdekt, #arnhemonderzoekt en #arnhemontmoet.

Deze hashtags zullen onze volgers kunnen gebruiken om specifieke posts op te zoeken en het helpt ons met het categoriseren van onze posts. Nou denk je vast: “Hoe gaan jullie die hashtags dan inzetten?” Nou, dat zullen we je vertellen!

#arnhemonderneemt is onze belangrijkste hashtag. We willen dat we altijd te vinden zijn voor onze volgers en met deze tag zullen ze al onze posts kunnen terug vinden.

#arnhemondersteunt is een tag die we gaan gebruiken wanneer we een onderneming uitlichten of wanneer er een nieuwe samenwerking ontstaat tussen ondernemingen. Ook wordt deze tag gebruikt wanneer er een evenement is binnen Arnhem waarvan wij denken dat dit Arnhem positief op de kaart zet.

#arnhemontdekt is een tag die we gebruiken wanneer er nieuwe onderneming is begonnen maar ook wanneer er een gebeurtenis is die nog niet aan het licht is gebracht; alles wat nieuw is of moeilijk vindbaar is.

#arnhemonderzoekt is een tag voor, zoals je misschien wel verwacht, onderzoek. Om de zoveel weken willen we op onderzoek uit; Arnhem heeft een rijke geschiedenis en er zijn talloze momenten in de tijd die we kunnen belichten. Dit zijn vaak ook momenten die invloed hebben gehad op diverse Arnhemse ondernemingen.

Ben je benieuwd naar onze vondsten? Volg dan de hashtag #arnhemonderzoekt.

En last but not least: #arnhemontmoet. Deze hashtag zal gebruikt worden om onze volgers te introduceren aan al die verschillende Arnhemse ondernemers. Maar ook wanneer er evenementen  plaatsvinden binnen Arnhem, zullen we deze proberen op tijd aan te kondigen en natuurlijk vast te leggen!

1 Mei

Nu is het bijna zo ver. We gaan binnenkort van start.  Je kunt ons en talloze anderen steunen door ons op Instagram te volgen @arnhem_onderneemt.

Heb je geen instagram? Geen probleem! We zijn ook op Facebook  te vinden.

We zijn op dit moment nog steeds op zoek naar ondernemingen om uit te lichten. Dus ben jij een Arnhemse onderneming, of ken je een onderneming hier in Arnhem die wij zeker moeten spreken? Laat het ons weten door contact op te nemen via info@studioetcetera.nl of via het contactformulier op onze website www.arnhem-onderneemt.nl*.

 

*We zijn nog volop bezig met het ontwikkelen van de website. Hierdoor kan het zijn dat hij nog niet volledig responsive wordt weergeven. We raden je dan ook aan om de website op een desktop of laptop te gebruiken. 

 

There are no reviews yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published.